• Nu startar vi upp Onsdagstoppen på Lidingö Beach Arena

    Nu provar vi att köra spontanturneringar på Lidingö Beach Arena. Vi kör onsdagar från nu (start 20/5) och hela juni ut, med undantag för den 3/6 då vi kommer ha vår terminsavslutning med hela klubben. Plats: Lidingö Beach Arena, https://maps.app.goo.gl/JkwVtu1CWkXQLoGq9 Tid: onsdagar 18:30 (kom lite innan så att vi kan starta i tid) Kostnad: Swish 100 kr per lag (den 20/5 kör vi gratis). Vi skapar en turnering efter vilka lag som kommer, blandad klass eller herr/dam beror på hur många vi blir. Gruppspel och slutspelets utformning beror också på hur många lag som kommer. Matchbollar finns, för uppvärming är det bra att ta med egen boll. Hoppas kunna locka lite lag "över bron" också. Kom ut till oss för en trevlig kväll! Lidingö SK Volleyboll 20 maj 0kommentarer
  • Sommaravslutning 3 juni på Lidingö Beach Arena

    Den 3 juni mellan kl 18-20 är det dags för klubbens sommaravslutning på Lidingö Beach Arena. Vi bjuder in samtliga spelare, föräldrar, syskon till denna årliga sammankomst. Det blir såklart beachvolleyboll, korvgrillning, prisutdelning under ett par timmar. Varmt välkomna! Anmäl hur många som kommer från din familj till din tränare senast den 1a juni. Lidingö SK Volleyboll 13 maj 0kommentarer
  • Ungdoms SM

    I helgen var Lidingös U18 lag i Jönköping och spelade ungdoms SM i den öppna klassen. Under lördagen spelades gruppspelet där vi spelade tre riktigt bra och spännande matcher. Vi lyckades vinna en 2-0 och spela en riktigt jämn match mot Kungälv som slutade som grupp 1a. Matchen mot Kungälv slutade med förlust 1-2. I gruppspelet slutade vi på tredje plats efter en lång dag av mycket bra spel och hejarop. Under söndagen spelade vi om 17e till 24e plats. Det blev 3 matcher under dagen där den första blev en förlust 1-2 efter en lite seg start på morgonen. Andra matchen bjöd dock på stor spänning och kämpaglöd mot Värnamo där vi vann första set ganska stort. Men i andra set har Värnamo ryckt upp sig och vi får kämpa lite extra för att till slut vinna matchen med 29-27. Sist spelade vi mot Sollentuna om 21/22 plats och förlorar tyvärr den och hamnar alltså till slut på 22a plats. Utöver spelet har laget haft superkul och fått bo med varandra i klassrum på madrasser vilket jag tror har bidragit mycket till en starkare lagsammanhållning och minnen för livet. U18/U20 11 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter